عفونت بعد از لابیاپلاستی و کنترل آن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

عفونت بعد از لابیاپلاستی و کنترل آن

عفونت بعد از لابیاپلاستی از جمله عوارضی است که احتمال بروز آن پس از این جراحی برای برخی افراد وجود دارد. این جراحی با هدف اصلاح شکل لابیاها صورت می‌گیرد و در آن اندازه لابیاها به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. با این که لابیاپلاستی می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، باز هم امکان بروز عوارض متعدد وجود دارد. خوشبختانه بروز عفونت بعد از عملیک مشکل قابل درمان است و می‌توانید از آنتی بیوتیک ها یا روش‌های دیگر برای برطرف کردن آن استفاده کنید. اگر می خواهید تا با دلایل ایجاد عفونت، علائم اطلاعات کاملی را کسب کنید تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید.

دلایل ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی

دلایل ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی

به وجود آمدن عفونت بعد از لابیاپلاستی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از عوامل باکتریایی تا ضعف سیستم ایمنی بدن متغیر هستند. از مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل عبارتند از:

❇️ اگر به نکات بهداشتی به طور کامل اهمیت ندهید و دستورالعمل‌های پزشک درباره شست و شوی واژن خود را رعایت نکنید احتمال ایجاد عفونت چند برابر می شود. البته این مشکل در خشک کردن واژن هم تاثیرگذار است و بعد از شست و شو باید به خوبی آن را خشک کنید. همچنین ژل‌های شست و شویی که پزشک برای شما تجویز کرده است هم لازم است حتما استفاده شود.

❇️ ممکن است عفونت اصلا هیچ ارتباطی با لابیاپلاستی نداشته باشد یعنی قبلا به آن مبتلا بوده باشید. بدین منظور، باید به پزشک مراجعه کرده تا به صورت دقیق مورد معاینه قرار بگیرید در حالت کلی انجام این عمل زیبایی زمانی که مبتلا به عفونت ناحیه تناسلی باشید به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

❇️ رعایت نکات بهداشتی در حین عمل نیز بسیار مهم هستند. قبل از شروع جراحی، پزشک باید به طور کامل ناحیه تناسلی را استریل و ضد عفونی کند تا میکروب‌ها نتوانند به این ناحیه نفوذ کنند. در صورتی که پزشک این مورد را رعایت نکرده باشد، احتمال بروز عفونت بعد از لابیاپلاستی هم بیشتر خواهد بود.

❇️ یکی از دستورالعمل‌هایی که پزشک به استفاده از آن تاکید می‌کند، استفاده از پماد های تجویز شده می باشد که عدم مصرف آن می تواند احتمال ایجاد عفونت را چتد برابر کند.

❇️ نشستن در وان یا رفتن به استخر پس از این جراحی ریسک ابتلای شما را افزایش خواهد داد.

برای انجام جراحی لابیاپلاستی در قزوین توسط دکتر دکتر باندرانایکه عماری می توانید با شماره های مطب 02833655857 تماس حاصل نمایید.

عفونت بعد از لابیاپلاستی چه نشانه‌هایی دارد؟

معمولا عفونت بعد از لابیاپلاستی را با استفاده از علائم و نشانه‌های آن تشخیص می‌دهند که عبارتند از:

داشتن خارش خفیف یا شدید

ایجاد کمی خارش بعد از لابیاپلاستی به دلیل تحریک این ناحیه طبیعی است، اما اگر این مشکل ادامه دار باشد و شدت زیادی بگیرد می تواند یکی از نشانه های عفت باشد که معمولا با سوزش همراه بوده و بسیار آزاردهندههم است.

ایجاد درد در ناحیه تناسلی

از جمله عوارضی که بعد از این جراحی تجربه می‌کنید، داشتن درد است که بعد از چند روز برطرف می شود. در بیشتر اوقات پزشک شما با تجویز مسکن درد در این ناحیه را از بین می‌برد. گاهی اوقات امکان دارد که این درد با لمس ناحیه جراحی شده تشدید شود یا تا مدت طولانی ادامه دار باشد. در این صورت باید با مراجعه به پزشک این مورد را به طور دقیق بررسی کنید.

مشاهده ترشحات و بوی بد از واژن

گاهی اوقات ممکن است شاهد ترشحات مختلفی از واژن خود باشید که در زمان معمول رخ نمی‌دهند. اکثر ترشحات عفونی با بوی بد همراه هستند. همچنین ممکن است زخم‌های ناشی از جراحی نیز باعث ایجاد بوی بد شوند. همه این علائم زنگ خطر عفونت هستند و به محض مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه کنید.  

📌 بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

راه‌های پیشگیری از ایجاد عفونت بعد از لابیاپلاستی

اگر قصد انجام لابیاپلاستی را دارید، ممکن است درباره پیشگیری و جلوگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی نیز سوالاتی داشته باشید. آیا در حقیقت امکان پیشگیری از بروز عفونت وجود دارد؟ خوشبختانه باید گفت که بله، شما می‌توانید با یک سری از اقدامات از بروز این مشکل جلوگیری کنید. کافی است پزشکی را انتخاب کنید که نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کند، همچنین بعد از جراحی باید پانسمان زخم خود را به طور مرتب تعویض کرده و محل جراحی را به خوبی شست و شو دهید.

بعد از شستن ناحیه موردنظر نیز آن را به طور کامل و به آرامی خشک کرده تا مشکلی برایتان پیش نیاید. استفاده از آنتی بیوتیک بعد از جراحی کلید پیشگیری از عفونت در ناحیه تناسلی خواهد بود. علاوه برتمامی مواد ذکر شده مصرف دخانیات را کاهش دهید و سعی کنید از لباس نخی استفاده کنید.

سوالات متداول عفونت بعد از لابیاپلاستی

چند روز بعد از لابیاپلاستی امکان بروز عفونت وجود دارد؟

این عارضه در برخی افراد چند روز بعد از جراحی و در برخی دیگر حتی چند هفته پس از آن هم رخ می‌دهد.

آیا عفونت بعد از لابیاپلاستی روی ادرار تاثیرگذار است؟

با حساس شدن لابیاها امکان بروز ناراحتی بعد از جراحی هنگام ادرار کردن وجود خواهد داشت.

آیا بروز عفونت بعداز لابیاپلاستی خطرناک است؟

بله ولی با انتخاب یک پزشک ماهر می‌توانید از بروز عفونت جلوگیری کنید و خطر این جراحی را کاهش دهید.

درمان عفونت ایجاد شده بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟

برای درمان عفونت بعد از لابیاپلاستی بهتر است به پزشک مراجعه کنید، زیرا خود درمانی ممکن است مقاومت شما نسبت به عفونت را بالا ببرد. سعی کنید هر بار برای تعویض پانسمان ناحیه واژن خود را کامل بشویید و بعد از آن از آنتی بیوتیک استفاده کنید.

در نهایت….

لابیاپلاستی یکی از بهترین جراحی‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید ظاهر ناحیه تناسلی را بهبود داده و لابیاها را کوچک کنید. همانطو که خواندید دلیل بروز عفونت عوامل به عوامل مختلفی بستگی داد که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم. پس در صورت بروز هرگونه مشکل نسبت به ایجاد عفونت هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه نمایید تا بعد از معاینه بتوان با یک روش درمانی مناسب عفونت ایجاد شده را درمان کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مقالات مرتبط

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

هزینه سفید کردن واژن با لیزر یکی از موضوعاتی است که به دلیل افزایش محبوبیت این روش زیبایی در میان زنان، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این روش به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک‌های زیبایی و بهبود ظاهر ناحیه تناسلی زنان شناخته می‌شود اما مسئله‌ای که اغلب ذهن افراد را...

پریود بعد از لابیاپلاستی و راه های کاهش درد

پریود بعد از لابیاپلاستی و راه های کاهش درد

اولین پریود بعد از لابیاپلاستی کمی متفاوت تر است چرا که هنوز ناحیه جراحی شده کمی حساس است، ولی تجربه کمی درد یا ناراحتی طبیعی است. همچنین داشتن تورم و کبودی باعث شده تا پریود متفاوت تر به نظر برسد. دقت داشته باشید که در این دوره بهتر است از نوار بهداشتی استفاده نمایید...

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

نحوه‌ خوابیدن بعد از لابیاپلاستی یکی از این مراقبت‌ها است که می‌تواند در روند بهبود زخم‌ها، کاهش میزان درد، کاهش تورم، کبودی‌ها و ... تاثیر بسزایی داشته باشد. البته دقت داشته باشید که خوابیدن باید با دقت خاصی انجام شوداز همین رو در روزهای اولیه بعد از عمل، به پشت...

خارش بعد از لابیاپلاستی

خارش بعد از لابیاپلاستی

خارش پس از لابیاپلاستی یکی از عوارض متداول است که ممکن است بعد از این جراحی بسیاری از خانم ها تجربه کنند. توجه داشته باشید که این خارش به دلیل التهاب، تحریک پوست، یا واکنش به مواد دارویی یا مواد ضدعفونی کننده اتفاق می افتد. از همین رو مدیریت مناسب خارش، از جمله...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =