لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

 لابیاپلاستی یا همان Labiaplasty، یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی واژن است که در سرتاسر دنیا جهت زیبایی واژن به کار گرفته می شود، این جراحی سبب زیباتر شدن و بهبود در شکل ظاهری ناحیه تناسلی خانم ها که شامل لابیاهاست می شود؛ این جراحی بسیار حساس است و باید توسط دکتر متخصص و ماهر در این کار انجام شود تا درصد خطا را کمتر کند و نیز عوارض بعد از عمل را کمتر کند؛ اگر در زنجان یا قزوین سکونت دارید بهترین دکتر برای انجام این کار، دکتر باندرانایکه عماری می باشد، از طریق این سایت می توانید به راحتی نوبت ویزیت و جراحی را از ایشان دریافت کنید.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی چیست؟

زیبایی اندام چیزی است که اکثر بانوان به دنبال آن هستند، این تمایل به زیبایی تا خصوصی ترین اندام های آنها نیز ادامه دارد، در جراحی لابیاپلاستی که یکی از جراحی های زیبایی زنان است لبه ها و قسمت هایی از واژن که به آنها لابیا گفته می شود و در طول زمان افتاده و بد شکل شده اند دوباره به حالت اولیه خود برمی گردند، این لبه ها وقتی بیش از حد بزرگ و افتاده می شوند در حرکات ورزشی و تحرکات زیاد باعث آزار فرد می شوند و حتی باعث آسیب به رابطه جنسی فرد و لذت بردن از آن می شوند، از این رو بهتر است اقدام به عمل برای کوچک کردن لابیاها داشته باشند.جراحی لابیاپلاستی معمولاً 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود؛ جراح به دقت لابیاها را کوچک و یا تغییر شکل می دهد و زیبایی دوباره را به ناحیه تناسلی بانوان ارائه می دهد.

آیا لابیاپلاستی عوارض دارد؟

مانند هر جراحی دیگری، لابیاپلاستی نیز درجاتی از خطر را به همراه دارد. عوارض احتمالی این روش که بسیار نادر است شامل درد، بی حسی موقت، هماتوم و عفونت است. دکتر عماری در انجام انواع روش های لابیاپلاستی تجربه بالایی دارد و ایمنی بیمار را در هر مرحله در اولویت قرار می دهد. او به طور کامل مزایا و خطرات انجام لابیاپلاستی را توضیح می دهد و به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید تا در مورد مراقبت از خود اطلاعات لازم را کسب کنید.

مزایا و کاربردهای لابیاپلاستی

به طور کلی مزایا و کاربردهای لابیاپلاستی عبارت است از :

  1. برطرف کردن مشکلاتی از قبیل تحریک مزمن لابیاها
  2. رعایت بیش تر نکات بهداشتی به دلیل کوچک شدن سایز لب های واژن
  3. تحریک بیش تر ناحیه کلیتوریس
  4. افزایش میزان رضایت از برقراری رابطه جنسی
  5. ایجاد تقارن و تناسب بین لبه های ناحیه تناسلی و زیباسازی آن ها
  6. افزایش اعتماد به نفس در خانم ها
  7. کم شدن برجستگی ها هنگام پوشیدن بیکینی و یا لباس های تنگ

نحوه انجام لابیاپلاستی

در ابتدا، بهوشی موضوعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود، بعد از آن مرسوم تریم روش جراحی یعنی برداشست بافت اضافه و ترمیم آن صورت می گیرد، و بعد از دادن فرم درست و دقیق به آن دکتر اقدام به بخیه زدن می کند، بعد از بهشو آمدن ممکن است اندکی احساس درد یا سوزش داشته باشید که با وجود مصرف قرص هایی که توسط دکتر تجویز می شود این درد را کم تر می شود؛ یکی دیگر از روش های جراحی لابیا به این صورت است که؛ لبه های لابیا به شکل v برداشته می شود تا ظاهری طبیعی تر به آن ها بدهد، البته گاهی به جای استفاده از چاقو، از لیزر استفاده می شود؛ انتخاب روش انجام این کار به عهده دکتر است که بعد از انجام ویزیت بهترین روش را برای شما در نظر می گیرد.

چه زمانی نتایج نهایی لابیاپلاستی قابل مشاهده است؟

برای اینکه تغییرات نهایی در لابیاها را بتوانید مشاهده کنید، نیازمند حداقل 6 هفته زمان هستید، در این مدت ممکن است با تورم و قرمزی و سوزش و خارش مواجه شوید که کاملا عادی است و به مرور کاهش پیدا می کند، تقریبا در هقته ششم می توانید ظاهر اصلی و نتیجه نهایی این عمل را مشاهده کندی، بهتر است در طول این مدت مراجعه به دکتر خود را برای کنترل کردن فراموش نکنید؛ برای انجام این کار بهتر سایت به بهترین دکتر زنان و زایمان قزوین و زنجان مراجعه کنید

خلاصه مطلب

لابیاپلاستی در دسته عمل های زیبایی بانوان قرار می گیرد، این عمل عوارض و دوران نقاهت کمی دارد و همچنین بعد از این عمل رابطه جنسی بهتری خواهید داشا، این عمل بسیار حساس است و حتما باید توسط دکتری با تجربه و با مهارت انجام شود در غیر این صورت باعث آسیب دیدن و یا عوارض بسیار شدید خواهد شد، اگر در قزوین و یا زنجان سکونت دارید می توانید برای انجام این عمل به دکتر باندرانایکه عماری مراجعه فرمایید، برای دریافت نوبت و ویزیت می توانید از طریق سایت و یا شبکه های اجتماعی دکتر عماری اقدام کنید.

روش های لابیاپلاستی

سوالات متداول

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

مقالات مرتبط

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

هزینه سفید کردن واژن با لیزر یکی از موضوعاتی است که به دلیل افزایش محبوبیت این روش زیبایی در میان زنان، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این روش به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک‌های زیبایی و بهبود ظاهر ناحیه تناسلی زنان شناخته می‌شود اما مسئله‌ای که اغلب ذهن افراد را...

پریود بعد از لابیاپلاستی و راه های کاهش درد

پریود بعد از لابیاپلاستی و راه های کاهش درد

اولین پریود بعد از لابیاپلاستی کمی متفاوت تر است چرا که هنوز ناحیه جراحی شده کمی حساس است، ولی تجربه کمی درد یا ناراحتی طبیعی است. همچنین داشتن تورم و کبودی باعث شده تا پریود متفاوت تر به نظر برسد. دقت داشته باشید که در این دوره بهتر است از نوار بهداشتی استفاده نمایید...

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

خوابیدن بعد از لابیاپلاستی

نحوه‌ خوابیدن بعد از لابیاپلاستی یکی از این مراقبت‌ها است که می‌تواند در روند بهبود زخم‌ها، کاهش میزان درد، کاهش تورم، کبودی‌ها و ... تاثیر بسزایی داشته باشد. البته دقت داشته باشید که خوابیدن باید با دقت خاصی انجام شوداز همین رو در روزهای اولیه بعد از عمل، به پشت...

خارش بعد از لابیاپلاستی

خارش بعد از لابیاپلاستی

خارش پس از لابیاپلاستی یکی از عوارض متداول است که ممکن است بعد از این جراحی بسیاری از خانم ها تجربه کنند. توجه داشته باشید که این خارش به دلیل التهاب، تحریک پوست، یا واکنش به مواد دارویی یا مواد ضدعفونی کننده اتفاق می افتد. از همین رو مدیریت مناسب خارش، از جمله...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

8 دیدگاه ها
  1. ندا

    سلام ،ببخشید برا مجرد ها هم این عمل انجام میدین؟؟
    و اینکه هزینه اش چقدر میشه؟؟
    هایمنوپلاستی هم انجام میدین یا نه؟؟

    پاسخ
    • drammari

      سلام
      هایمنو پلاستی که ترمیم پرده هست و غیر قانونی است.
      بله در دختران مجرد هم انجام می شود و برای آگاهی از هزینه به دلیل آنکه هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد لذا می توانید مراجعه حضوری داشته باشید یا به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید و سوالات هزینه خود را بپرسید.

      پاسخ
  2. سحر قادری

    سلا خانم دکتر. اول می خواستم بابت مطالب خوبتون ازتون تشکر کنم. من پریروز عمل لابیاپلاستی انجام دادم. می خواستم بدونم الان که دو روز گذشته می تونم حمام کنم؟

    پاسخ
    • دکتر باندرانایکه عماری

      سلام. بله می تونید دوش بگیرید اما کوتاه مدت.

      پاسخ
  3. مهتاب سالار

    سلام الان یک هفته ست که از عمل لابیاپلاستی من گذشته و من هنوز خارش دارم. دکترم گفت طبیعیه ولی من همچنان می ترسم. خانم دکتر این مساله طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر باندرانایکه عماری

      سلام. نگران نباشید، به خاطر جوش خوردن بخیه ها این یه امر طبیعیه.

      پاسخ
  4. مریم شهبازی

    سلام خانم دکتر عزیز. من چند مدتیه دارم درباره این جراحی تحقیق می کنم تا انجام بدم ولی راستش خیلی می ترسم. بعضیا میگن وحشتناک درد داره. اینجوریه واقعا؟ مخصوصا حین عمل؟

    پاسخ
    • دکتر باندرانایکه عماری

      با سلام
      باید بگم درد در حین عمل وجود نداره چون از بی حسی موضعی و یابیهوشی عمومی برای جراحی استفاده میشه. بعد از عمل هم در صورت درد، از قرص های مسکن هر 8 ساعت یک بار می تونید استفاده کنید.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =